: منوي اصلي :
: درباره خودم :
: پيوندهاي روزانه :
: لوگوي وبلاگ :
: لينك دوستان من :
: فهرست موضوعي يادداشت ها :
: آرشيو يادداشت ها :
: موسيقي وبلاگ :
: جستجو در وبلاگ :
چرا که او در همین مراسم ضرب و شتم عبدالله نوری و عطاالله مهاجرانی وزرای دولت خاتمی در سال 77 را یادآوری کرد و گفت؛ «از طرف من به او بگویید اگر جان خود را دوست دارد وارد این میادین نشود.»آن گونه که خبرگزاری ادوار نیوز گزارش کرده است، حاج منصور ارضی که در میان جامعه مداحان از نفوذ ویژه یی برخوردار است، در جمع روزه داران پرشمار حاضر در مسجد ارک تهران عبدالله نوری را تهدید کرد.او خاطره سال 77 را پیش روی نوری و سایر اصلاح طلبان آورد که گروه «انصار حزب الله» بعد از پایان نماز جمعه تهران به عطاالله مهاجرانی و عبدالله نوری وزرای وقت ارشاد و کشور حمله کردند.بعد از آن هم چندین مرتبه خبرهایی مبنی بر قصد مهاجمان برای مضروب کردن این فعال سیاسی منتشر شد که البته با زندانی شدن عبدالله نوری و سپس پیشه کردن سیاست سکوت و گوشه گیری او پس از آزادی عملاً چنین طرح هایی فروکش کرد. اما به نظر می رسد با جنب وجوش های انتخاباتی اصلاح طلبان برای کسب کرسی ریاست جمهوری دهم، دوباره گروه های فشار احیا می شوند ولی سازوکار آنها مانند سابق نیست. به طوری که این بار تریبون مذهبی و سنتی مداحی کانون اعلام طرح های جلوگیری از فعالیت های سیاسی رقیب شده است و همچنین گروهی از حامیان تندرو دولت نهم تندترین انتقادها را نثار دولت های قبل و چهره های صاحب نام اصلاح طلب کردند. در شکل جدید دیگر خبری از حضور گروه های انصار حزب الله و سایر نیروهای نزدیک به این جریان در مراسم سخنرانی و برنامه های دانشجویی و امثال آن و حمله به منتقدان و فعالان جریان رقیب نیست، بلکه سازوکار عملکرد آنها تغییر کرده است. البته این موضوع به صورت خلق الساعه اتفاق نیفتاده است چنان که از زمان فعالیت های انتخاباتی ریاست جمهوری نهم به تدریج ساماندهی گروه های فشار به شکل جدید شروع شد. روند فوق ابتدا با تبدیل منبر مداحان به حزب مداحان خودنمایی کرد. حاج منصور ارضی جزء اولین مداحانی بود که حمایتش از ریاست جمهوری «محمود احمدی نژاد» را اعلام کرد. او حتی پیشقدم شد تا چند روز مانده به برگزاری دور نخست انتخابات ریاست جمهوری نهم که مصادف با ایام فاطمیه بود، در گردهمایی مداحان برای تصمیم گیری درباره کاندیدای مورد حمایت مداحان شرکت کند. با اقداماتی از این دست و موضع گیری های هماهنگ آنها به تدریج مداحان تبدیل به یک حزب فراگیر شدند. این حزب پس از پیروزی احمدی نژاد و یارانش در رقابت های انتخاباتی حمایت خویش را از آنها ادامه داد. چنان که بسیاری از مداحان مشهور به شدت عملکرد خاتمی و هاشمی و یاران و نزدیکان این دو نفر را زیر سوال بردند و با الفاظ تندی منتقدان دولت نهم را نکوهش کردند.در سوی مقابل دولت نیز پشتیبانی از اماکن و مراکز مذهبی را در اولویت برنامه های کاری اش قرار داد.به جز مداحان، گروهی از مخالفان چهره های اصلاح طلب و سیاست های اعمال شده از سوی این جریان به سمت القای انحراف منتقدان عملکرد برنامه های اقتصادی و سیاست خارجی دولت نهم از انقلاب و نظام اسلامی حرکت می کنند. این گروه در سخنرانی ها، مقالات و مصاحبه های خویش ضمن سکوت در قبال برخی سیاست های دولتمردان دولت نهم که اعتراض مراجع تقلید و روحانیون را به دنبال داشته است، منتقدان سیاست های دولتمردان را به انحراف از اهداف والای انقلاب متهم می کنند. چنین موضع گیری هایی با کاهش روزهای باقیمانده به انتخابات ریاست جمهوری دهم اوج می گیرد.آخرین اظهارات حجت الاسلام «قاسم روانبخش» از شاگردان محمدتقی مصباح یزدی نمونه یی از این دست است. دبیر سیاسی نشریه پرتو- که مقاله او علیه خاتمی در این نشریه در نماز جمعه قم به صورت شبنامه منتشر شد- به خبرگزاری رسا گفت؛ «بیشتر تخریب کنندگان دولت کسانی هستند که از انقلاب و نظام اسلامی بریده اند، ولی جرات بیان این واقعیت را ندارند.» وی در پاسخ به سخنان «عبدالله رمضان زاده» قائم مقام دبیرکل جبهه مشارکت که آمار ارائه شده در دولت احمدی نژاد را غیرواقعی توصیف کرد، افزود؛ «کسانی که دولت را تخریب می کنند یا عقده شخصی دارند یا بی اطلاعند یا از کسانی هستند که از ابتدا با امام خمینی(ره) و انقلاب مشکل داشتند یا از کسانی هستند که در میان راه از انقلاب و نظام اسلامی بریده اند که به هر حال باید وضع خود را مشخص کنند تا مردم بدانند تکلیف شان چیست؟»وی افیون دانستن دین برای دولت ها و ملت ها، به موزه فرستادن اندیشه های امام خمینی(ره)، طرح مساله نقد بنیانگذار جمهوری اسلامی، نشر کاریکاتور موهن در نشریه فارار و حیات نو در اهانت به امام، طرح تظاهرات علیه خدا، طرح مساله استیضاح امام زمان(عج)، اهانت به حضرت رسول (ص) و حضرت فاطمه(س) در روزنامه ایران وقت، تبلیغ ناکارآمدی اسلام و ضرورت تشکیل حکومت دموکراتیک در بیانیه پایانی سال 83 حزب مشارکت، ارائه لوایح دوقلو به مجلس، طرح رفراندوم برای دور زدن قانون، کودتای 18 تیر به سرکردگی اراذل و اوباش، دریافت چمدان های دلار در اعترافات مهرانگیز کار و کسانی که با بنیاد سروس در ارتباط بودند، دامن زدن به اختلافات قومیتی در خوزستان و کردستان، حمایت از نهضت آزادی که امام راحل(ره) آنها را بدتر از منافقین می دانستند، حمایت از منتظری، حمایت از مختلس پول مسجد در تهران، چاپ هزاران عنوان کتاب موهن ضداسلامی مثل کتب شیطان پرستی و همجنس بازی، ارائه طرح حذف نظارت بر چاپ کتاب، طرح مباحث اعتقادی سکولاریسم و پلورالیسم دینی، تلاش در جهت نهادینه کردن آزادی به معنای فساد جنسی، ساخت فیلم های موهن، راه اندازی جشنواره های تئاتر موهن در تهران و اهواز و اظهار اینکه قرآن در این زمان قابل استناد نیست را تنها نمونه یی از دستاوردهای تندروهایی دانست که در سایه اصلاحات رشد کردند.دبیر سیاسی نشریه پرتو سخن افزود؛ «کسانی که با فرافکنی و متهم کردن دولت به دروغ و دروغگویی به تخریب می پردازند، این افراد و احزاب اساس خودشان بر دروغ مبتنی است.»وی تخریب دولت را نشان دهنده باز شدن عقده های خیبری و حنینی برخی سیاسیون دانست و گفت؛ «برخورد تخریبی با عناوین مختلف در حقیقت مخالفت با گفتمان عدالت است.»حجت الاسلام روانبخش ادامه داد؛ «تخریب به هر حال بی اثر نیست. از همین رو برخی دائماً دولت را تخریب می کنند. ولی اگر در این زمینه افراط شود مردم عکس العمل نشان می دهند و می فهمند که تخریب کنندگان از این تخریب بهره می برند.»با این حال به رغم انتقادهای تند روانبخش از رمضان زاده، اظهارات حاج منصور ارضی از جنس دیگری بود، چرا که او «تهدید» را چاشنی سخنانش کرده است. این مداح اهل بیت در حالی عبدالله نوری را در مراسم شب های قدر تهدید به ضرب و شتم کرد، که چند سالی بود سخنرانی از این دست به گوش نمی رسید. او با چنین موضع گیری ضمن یادآوری فعالیت های گروه های فشار در دهه 70، بر موضوع دیگری نیز صحه گذاشت؛ «حزب مداحان با ساز و کار تازه یی وارد رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری دهم می شوند.»
نوشته شده توسط : علی